Çahargah muğamı
– Azərbaycan şifahi ənənəli professional musiqisində
ən böyük muğam dəstgahı. Məcmusu:
“Bərdaşt”, “Mayəyi-Çahargah”, “Bəstə-Nigar”,
“Hasar”, “Müalif”, “Qərrə”, “Müxalif”, “Məğlub”,
“Mənsuriyyə”, “Üzzal”, “Çahargaha ayaq” şöbə
və guşələrindən ibarətdir. Hazırda
dəstgahın yığcam və lakonik ifası məqsədilə:
“Bərdaşt”, “Mayəyi-Çahargah”, “Bəstə-Nigar”,
“Hasar”, “Müxalif”, “Məğlub”, “Mənsuriyyə”
(zərbi muğamı) tərkibdə ifa olunur. “Çahargah”
Şərq xalqları musiqisində də geniş yayılmış
muğamlardan biridir. “Çahargah” – orta əsrlərdə
Yaxın Şərq xalqlarının musiqisində muğam
şöbəsi olmuşdur (Ə.Marağai).
XIX əsr Azərbaycan musiqisində “Çahargah” dəstgahı
aşağıdakı muğam şöbələrindən
ibarət idi: “Çahargah”, “Segah”, “Zabol”, “Yədi-hasar”,
“Müxalif”, “Məğlub”, “Mənsuriyyə”, “Zəmin-xara”,
“Mavərənnəhr”, “Hicaz”, “Şahnaz”, “Azərbaycani”,
“Əşiran”, “Zəng-şötör” və “Kərkuki”
(M.M.Nəvvab). “Çahargah” parlaq, virtuoz, qəhrəmani
xarakterli, dərin dramatik məzmunlu bir dəstgahdır.
Musiqi alimlərinin fikrincə, çahargah məqamı
göy gurultusu ilə əlaqədar olaraq yaradılmışdır
(M.M.Nəvvab “Vüzuh-ül-ərqam”). “Çahargah” dinləyicidə
coşqunluq və ehtiras hissi oyadır. (Ü.Hacıbəyov
“Azərbaycan xalq musiqisinin əsasları”).