Bakı
–
Azərb. Respublikasının paytaxtı, ən böyük
mədəniyyət mərkəzi.
Qədim tarixə malik Bakıda elm, mədəniyyət
və incəsənətin bütün sahələri
üzrə inkişaf onun mədəni mühitinin zənginləşməsinə
və yüksəlişinə təkan vermişdir. Xüsusilə,
XX əsrin əvvəllərindən başlayaraq, Bakının
musiqi həyatının bir neçə istiqamətdə
inkişaf etməsi özünü aydın büruzə
verir ki, bu da sonrakı illərdə musiqi mədəniyyətinin
yüksəlişi üçün bünövrəyə
çevrilir.
Əsas istiqamətlərdən biri Avropa və rus musiqisi
ilə təmasın yaranması və musiqi ictimaiyyəti
tərəfindən yeni formaların mənimsənilməsi
ilə bağlı idi. Həmin dövrdən başlayaraq,
Bakıda xarici musiqiçilərin,
opera truppalarının qastrolları artır. Bunun nəticəsi
olaraq, simfonik və kamera musiqisi konsertlərinin, opera
tamaşalarının təşkili işi genişlənir
ki, bu da Bakının musiqi həyatını canlandırır.
Digər bir istiqamət milli musiqi yaradıcılığının
və ifaçılığının yeni növlərinin
meydana gəlməsi ilə əlaqədar idi ki, bu da
Azərb. bəstəkarlıq
məktəbinin formalaşmasında mühüm əhəmiyyətə
malik idi. Bu baxımdan, məşhur xanəndə
və sazəndə
dəstələrinin, aşıqların
iştirakı ilə Şərq konsertlərinin verilməsi,
muğamlar əsasında
musiqili səhnəciklərin göstərilməsi, dram
tamaşalarının fasilələrində muğam
ifaçılarının
çıxışı və nəhayət, Azərb.
musiqili səhnə əsərlərinin yaranması,
muğam operalarının və musiqili
komediyaların meydana gəlməsi əlamətdardır.
Bu dövrdə musiqi həyatında özünü
göstərən daha bir istiqamət musiqi maarifçiliyinin
yaranması idi. Xüsusilə, Bakıda fəaliyyət
göstərən qabaqcıl mədəniyyət xadimləri
xalqın maariflənməsi uğrunda, milli ədəbiyyat
və incəsənət uğrunda mübarizə aparırdılar.
Azərb. ədəbiyyatının və mədəniyyətinin
mütərəqqi fikirli xadimlərinin xalq kütlələrini
oyandırmaq, maarifləndirmək, irəli aparmaq naminə
gördüyü işlər – məktəblərin
açılması, müxtəlif maarifçilik cəmiyyətlərin
yaradılması, xalqın tədriclə Avropa tipli musiqi
mədəniyyətinə alışdırılması
milli mədəniyyətin inkişafında mühüm
əhəmiyyət kəsb etmişdir.
1920 illərdə Azərb. ictimai-siyasi həyatında
baş verən dəyişikliklər nəticəsində
milli mədəniyyətin inkişafında yeni yolların
açılması, musiqi təhsilinin genişlənməsi,
ifaçılıq sənətinin yüksəlişi
prosesi muğam ifaçılarının da fəaliyyətinin
yeni məcrada inkişafını şərtləndirdi.
Bu baxımdan, musiqi məktəbləri şəbəkəsinin
yaradılmasını qeyd etməliyik ki, muğam ifaçıları
dövlət tərəfindən açılan bu musiqi
məktəblərində sənət müəllimi
kimi geniş fəaliyyət göstərmişlər.
1920 illərdə Şərq konservatoriyasında, daha
sonralar ADMM-də, ADK-da (Bakı
Musiqi Akademiyasında), hal-hazırda isə AMK-da, ADMİU-da
muğam sənəti tədris olunur. Lakin XX əsrin
əvvəllərindən yaranmış ənənələr
də müasir dövrdə davam və inkişaf etdirilir.
Hal-hazırda da muğam ifaçılarının fəaliyyət
sahəsi teatr və konsert səhnəsi ilə bağlıdır.
Xanəndələrin bir çoxu ADOBT-nın solisti kimi
Azərb. bəstəkarlarının muğam operalarında
çıxış edirlər. ADF-nin solisti kimi geniş
dinləyici auditoriyası qarşısında, həmçinin
radio və televiziyada konsertlər verirlər.